Symptom

DINA SYMPTOM KAN BERO PÅ STÖRNINGAR I NERVSYSTEMET

Dina problem kan vara symptom på att ditt nervsystem inte fungerar optimalt.

Vår behandling fokuserar på ditt nervsystem och inte på sjukdomar eller symptom. Behandlingen är inriktad på att först korrigera snedställningar(subluxationer) i övre nacken där hjärnstammen som är kroppens center för den autonoma delen av ditt nervsystem sitter.

Ditt autonoma nervsystem styr ca 95% av allt som händer i din kropp, hur ditt immunförsvar fungerar, din matsmältning, dina hormoner etc och hjälper dig hålla dig frisk.

Sedan behandlas resterande spänningstillstånd(subluxationer) längs ryggraden så att alla nervförbindelser mellan hjärnan och kroppen optimeras. Syftet med behandlingen är att hjälpa ditt nervsystem fungera så bra som möjligt.

SYMPTOM SOM KAN BERO PÅ OBALANS I DITT NERVSYSTEM

HUVUDVÄRK/MIGRÄN:

Vanlig orsak är spänningstillstånd i övre nackregionen.

UTBRÄNDHET:

När det autonoma nervsystemet är i obalans under lång tid uppstår olika symtom.

Utbrändhet kan bero på detta.

BLODTRYCK:

Både högt och lågt blodtryck är allvarliga tillstånd som kan bero på obalans i nervsystemet.

SMÄRTA:

Inflammatoriska processer i kroppen som leder till smärta/värk kan även det hänga ihop med obalans i det autonoma nervsystemet.

PSYKISK OHÄLSA:

Psykisk ohälsa omfattar psykisk sjukdom och psykiska besvär som kan bero på obalans i nervsystemet. Ofta leder detta till starkt nedsatt livskvalitet som påverkar det dagliga livet.

MAGPROBLEM:

Många lider av svullen mage, gaser, förstoppning och IBS som kan bero på obalans i nervsystemet.

unsplash